fbpx
Przejdź do treści

Regulamin SKLEPU INTERNETOWEGO
BESKIDY.XYZ SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

INFORMACJE OGÓLNE, DEFINICJE

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego https://wspolczesninomadzi.pl, prowadzonego przez Beskidy.xyz spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Opolska 15, 49-100 Niemodlin NIP: 6711833832
  2. Użyte w niniejszym Regulaminie określenia mają następujące znaczenie:
  3. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która składa Zamówienie na Produkt i zawiera Umowę Sprzedaży zgodnie z niniejszym Regulaminem i przepisami prawa;
  4. Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, zawierającą Umowę Sprzedaży w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową lub pełnoletnia osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, zawierająca Umowę Sprzedaży w zakresie związanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy Sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
  5. Produkt – zbiorcze określenie dla dostępnych w Sklepie Produktów Elektronicznych
  6. Produkt Elektroniczny – wszystkie dostępne w Sklepie produkty elektroniczne (treści cyfrowe)
  7. Regulamin – niniejszy regulamin, dostępny pod adresem https://wspolczesninomadzi.pl/regulamin. Na żądanie zainteresowanej osoby, treść Regulaminu zostanie jej udostępniana na wskazany przez nią adres e-mail, w sposób umożliwiający pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu.
  8. Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem https://wspolczesninomadzi.pl, za pośrednictwem którego Klient składa Zamówienia na zakup Produktów;
  9. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktów, zawarta pomiędzy Sprzedającym a Klientem z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu;
  10. Sprzedający – Beskidy.xyz sp. z o.o., ul. Opolska 15, 49-100 Niemodlin, KRS: 0000745864, NIP: 6711833832, REGON: 381104164
  11. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające do zawarcia Umowy Sprzedaży, stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i ilość Produktu.
  12. Materiały użyte do prezentacji produktów, tj.: zdjęcia, opisy i inne elementy będące częścią Sklepu, stanowią własność Beskidy.xyz sp. z o.o. lub uprawnionych podmiotów i chronione są prawami autorskimi. Zabrania się ich używania w celach handlowych lub prezentacji w jakichkolwiek mediach bez pisemnej zgody Beskidy.xyz sp. z o.o.

KORZYSTANIE ZE SKLEPU

  1. W celu złożenia Zamówienia należy dokonać wyboru Produktów na odpowiedniej stronie sprzedażowej Produktu, podejmując kolejne czynności techniczne na podstawie wyświetlanych Klientowi komunikatów i informacji zawartych na danej stronie sprzedażowej, a następnie na stronie internetowej Sklepu.
  2. Klient w celu zakupu Produktów zbiera je do tzw. koszyka. Koszyk to element Sklepu, gdzie Klient przenosi Produkty, które zamierza zakupić. Klient w każdej chwili może obejrzeć zawartość koszyka, dodać bądź usunąć Produkty, a także od razu przejść do procesu złożenia Zamówienia.
  3. W toku procesu Zamówienia Klient precyzuje szczegóły Zamówienia takie jak: adres dostawy, dane do faktury, sposób dostawy, sposób płatności i inne.
  4. Klient w toku procesu Zamówienia nie dokonuje rejestracji.

ZŁOŻENIE ZAMÓWIENIA

  1. W celu złożenia Zamówienia należy dokonać wyboru Produktów na odpowiedniej stronie sprzedażowej Produktu, podejmując kolejne czynności techniczne na podstawie wyświetlanych Klientowi komunikatów i informacji zawartych na danej stronie sprzedażowej, a następnie na stronie internetowej Sklepu.
  2. Klient w celu zakupu Produktów zbiera je do tzw. koszyka. Koszyk to element Sklepu, gdzie Klient przenosi Produkty, które zamierza zakupić. Klient w każdej chwili może obejrzeć zawartość koszyka, dodać bądź usunąć Produkty, a także od razu przejść do procesu złożenia Zamówienia.
  3. W toku procesu Zamówienia Klient precyzuje szczegóły Zamówienia takie jak: adres dostawy, dane do faktury, sposób dostawy, sposób płatności i inne.
  4. Klient w toku procesu Zamówienia nie dokonuje rejestracji.
  5. Zamówienia na Produkty przyjmowane są wyłącznie drogą elektroniczną poprzez złożenie Zamówienia z wykorzystaniem strony internetowej Sklepu bądź poprzez wiadomość e-mail na adres [email protected]
  6. Warunkiem niezbędnym do złożenia Zamówienia jest prawidłowe wypełnienie formularza Zamówienia. Zamówienie z błędnie wypełnionym formularzem może nie zostać zrealizowane.
  7. Wypełniając formularz Klient ma obowiązek podania prawidłowych danych osobowych, adresu e-mail, telefonu kontaktowego, dokładnego adresu zamieszkania oraz adresu dostawy (jeżeli jest wymagany).
  8. Podany adres e-mail może zostać wykorzystany jedynie do kontaktu w procesie realizacji Zamówienia, chyba że Klient wyrazi zgodę na kontakt w innych celach (np. newsletter) zaznaczając odpowiedni checkbox.
  9. Kupujący przed akceptacją Zamówienia zostanie poinformowany o:
    • głównych cechach Produktu,
    • łącznej cenie lub wynagrodzeniu za Produkt wraz z podatkami, a także opłatach dostarczenie o innych kosztach (o ile występują),
    • możliwości odstąpienia od umowy.
  10. Klient wyraża wolę zawarcia Umowy Sprzedaży poprzez naciśnięcie przycisku „zamówienie z obowiązkiem zapłaty” lub równoważnego.
  11. Złożenie zamówienia nie jest równoważne z zawarciem Umowy Sprzedaży, lecz stanowi złożenie oferty zawarcia takiej umowy.
  12. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta w chwili przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Sprzedającego, o czym Klient jest informowany poprzez wiadomość e-mail potwierdzającą dokonanie zakupu. W wiadomości, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, zawiera się również potwierdzenie złożonych przez Klienta oświadczeń w przedmiocie żądania spełnienia świadczenia przed upływem ustawowego terminu na odstąpienie od umowy. 
  13. Zamówienia realizowane niezwłocznie, nie później niż w terminie 24 godzin od zaksięgowania na rachunku bankowym Sprzedającego wpływu środków z tytułu ceny z Umowy Sprzedaży bądź otrzymania przez Sprzedającego potwierdzenia zapłaty od operatora płatności. 
  14. Realizacja Zamówienia następuje poprzez wysyłkę Produktu lub instrukcji skorzystania z Produktu w wiadomości e mail.
  15. W przypadku niedostępności części Produktów objętych Zamówieniem, Klient zostanie poinformowany o stanie Zamówienia i podejmie decyzję o sposobie jego realizacji (częściowa realizacja lub anulowanie całości Zamówienia).
  16. Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba Produktów. Realizacja zamówień następuje według kolejności wpływania potwierdzonych Zamówień na te Produkty, aż do wyczerpania się zapasów objętych tą formą sprzedaży.

CENY PŁATNOŚCI I DOSTAWA

  1. Wszystkie ceny Produktów podawane są w polskich złotych i nie zawierają podatku VAT. Cena podana przy każdym Produkcie jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany cen znajdujących się w Sklepie, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach Sklepu, stosowania unikalnych kodów promocyjnych dostępnych poza Sklepem. Uprawnienie powyższe nie ma wpływu na ceny Produktów w Zamówieniach złożonych przed datą wejścia w życie zmiany ceny lub akcji promocyjnych. 
  2. Do każdego zakupu dokonanego przez Klienta dołączany jest dowód zakupu: paragon lub faktura przesyłany drogą elektroniczną. Na żądanie Klienta dowód zakupu zostanie doręczony w wersji papierowej.
  3. Klient może dokonać płatności ceny za zakupione Produkty w następujący sposób:
    • przelewem poprzez elektroniczny system Przelewy24.com
    • płatność kartą kredytową/debetową poprzez elektroniczny system PayNow
    • system elektronicznych płatności Apple Pay.com
    • blik
  4. Płatności są obsługiwane przez PayNow obsługiwane przez mElements S.A. ul. Prosta 18, 00-850 Warszawa, Polska.

PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY 

  1. Sprzedający przewiduje odrębne zasady odstąpienia od Umowy Sprzedaży Produktów Elektronicznych.
  2. Klient może odstąpić od Umowy Sprzedaży Produktu Elektronicznego kupionego w Sklepie bez podawania przyczyny w ciągu 14 dni od daty jego otrzymania (uzyskania dostępu). Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu na adres siedziby Sklepu lub na adres e-mail: [email protected]
  3. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży Produktu można złożyć w dowolnej formie, pod warunkiem, że z oświadczenia wynika wola odstąpienia od Umowy Sprzedaży, w tym na formularzu, którego wzór dostępny jest na Stronie Internetowej w zakładce Regulamin, jak również na formularzu odstąpienia od umowy, który stanowi Załącznik nr 1 do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827), dalej zwanej jako: „Ustawa o prawach konsumenta”.
  4. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży jest ona uważana za niezawartą. 
  5. W razie odstąpienia od zawartej Umowy Sprzedaży, Klient zobowiązany jest zwrócić Produkt najpóźniej w terminie 14 dni od dnia, w którym od umowy odstąpił.
  6. Sprzedający gwarantuje zwrot ceny i kosztów uiszczonych przez Klienta, w tym kosztów dostarczenia sprzedanych Produktów Klientowi. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
  7. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  8. Wszelkie zwroty należności będą regulowane przez Sprzedającego nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, za pomocą takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraził zgodę na inny sposób zwrotu. Zwrot należności nie jest związany z dodatkowymi kosztami. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem należności otrzymanych przez Klienta do chwili otrzymania Produktu z powrotem.
  9. Prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje Klientom nabywającym jakikolwiek Produkt Elektroniczny, chyba że wyraźnie w opisie Produktu Elektronicznego zastrzeżono inaczej, na co Klient wyraził wyraźną zgodę.

ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WADY

  1. Sprzedający ma obowiązek dostarczenia Klientowi Produkt bez wad. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Konsumenta, przez okres 2 lat od wydania Produktu, jeżeli Produkt ten ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Konsumentowi przysługuje rękojmia w postaci usunięcia wady, wymiany Produktu na wolny od wad, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, o ile wada jest istotna.
  2. Powyższe uprawnienia z tytułu rękojmi przysługują tylko Klientom będącym Konsumentami. W stosunkach między Sprzedającym, a Klientem niebędącym Konsumentem, rękojmia za wady jest wyłączona.
  3. Konsument ma możliwość złożenia Sprzedającemu żądania wynikającego z rękojmi w ciągu roku od dnia zauważenia wady.
  4. Reklamacje dotyczące Produktów mogą być zgłaszane listownie na adres: ul. Opolska 15, 49-100 Niemodlin lub poprzez wysłanie e-maila na adres [email protected].
  5. Reklamacja powinna zawierać imię, nazwisko Konsumenta oraz dokładny opis i wskazanie okoliczności stanowiących podstawę reklamacji. 
  6. Sprzedawca, po otrzymaniu reklamacji, ustosunkuje się do niej i poinformuje Konsumenta o dalszym postępowaniu najpóźniej w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia doręczenia reklamacji. Odpowiedź na reklamację jest udzielana pisemnie za pośrednictwem poczty lub za pośrednictwem zwrotnej wiadomości e-mail.
  7. W przypadku uznania reklamacji, reklamowany Produkt zostanie naprawiony. Jeśli nie będzie to możliwe, Sprzedający zwróci Konsumentowi równowartość ceny reklamowanego Produktu niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia decyzji o pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient.
  8. Po wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego Klientowi przysługuje prawo do dochodzenia nieuwzględnionych roszczeń w sądzie powszechnym właściwym miejscowo według przepisów kodeksu postępowania cywilnego. 
  9. Sprzedający informuje Klienta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji Produktów, m.in. poprzez złożenie przez Klienta po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne. W przypadku Klienta będącego Konsumentem, chcącego skorzystać z pozasądowego sposobu dochodzenia roszczeń, istnieje dodatkowo możliwość złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

WYMAGANIA TECHNICZNE, FUNKCJONALNOŚĆ I INTEROPERACYJNOŚĆ TREŚCI CYFROWYCH, ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

  1. Sprzedający świadczy na rzecz Klienta usługę drogą elektroniczną polegającą na umożliwieniu złożenia Zamówienia Produktów, zawarcia Umowy Sprzedaży oraz korzystania z Produktów.
  2. Do zawarcia Umowy Sprzedaży nie jest konieczne posiadanie konta w Sklepie.
  3. Świadczenie usługi dostępu do funkcjonalności Sklepu następuje nieodpłatnie. Nabycie Produktów dostępnych w Sklepie następuje odpłatnie.
  4. Do złożenia Zamówienia, korzystania z funkcjonalności Sklepu, a także do skorzystania z Produktów, konieczne jest:
    • posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (do dokonywania zakupów w Sklepie),
    • przeglądarka internetowa uwzględniająca bieżące aktualizacje, z włączoną obsługą języka JavaScript,
    • włączona obsługa cookies w przeglądarce,
    • dostęp do Internetu,
    • zainstalowanie aplikacji umożliwiających odczytywanie plików PDF,
    • możliwość odtwarzania materiałów wideo (do korzystania z niektórych Produktów elektronicznych),
  5. Klient ma prawo złożyć reklamację dotyczącą funkcjonowania Sklepu, wysyłając wiadomość e-mail pod adres [email protected] lub listownie na adres: ul. Opolska 15, 49-100 Niemodlin.
  6. Odpowiedź na reklamację zostanie wysłana w terminie 14 dni od jej otrzymania na adres wskazany w reklamacji.
  7. Sprzedający dąży do utrzymania dostępu do kupionych Produktów bez ograniczeń czasowych, tj. „dożywotnio”, niemniej jednak zastrzega sobie prawo do podjęcia decyzji o zakończeniu utrzymywania danego Produktu, o czym powiadamia Klientów, którzy kupili dany Produkt z wyprzedzeniem co najmniej 90 dni przed planowaną datą usunięcia Produktu, umożliwiając przy tym Klientom którzy wykupili dostęp, pobranie materiałów do korzystania offline z wyłączeniem prawa do dalszego kopiowania i rozpowszechniania materiałów.
  8. Wsparcie Klienta wykraczające poza sam dostęp do Produktu (np. udział w grupach na portalach społecznościowych, pomoc instruktora), o ile z oferty sprzedażowej danego Produktu wynika, że jest zapewnianie przy kupnie dostępu do danego Produktu, gwarantowane jest w terminie 90 dni od sprzedaży kursu i później może, ale nie musi być utrzymywane.

DANE OSOBOWE I PLIKI COOKIES

  1. Administratorem danych osobowych jest Beskidy.xyz sp. z o.o. z siedzibą w Niemodlinie.
  2. Dane osobowe są zbierane i przetwarzane w celu realizacji Umowy Sprzedaży oraz zapewnienia dostępu do Produktów.
  3. Sprzedający wydaje newsletter, w którym zamieszczane są m.in. informacje na temat oferty i nowych Produktów. Newsletter jest wysyłany tylko do Klientów, którzy wyrazili chęć jego otrzymywania. Klient może w dowolnym momencie zrezygnować z otrzymywania newslettera.
  4. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednak brak zgody na ich przetwarzanie w celu, o którym mowa w ust. 2, uniemożliwi zrealizowanie Zamówienia. Dane osobowe są chronione zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  5. Sklep wykorzystuje pliki cookies w celu zabezpieczenia bezpieczeństwa i wysokiego poziomu obsługi Klientów. Klient może w każdej chwili samodzielnie zmienić ustawienia dotyczące plików cookies – określić warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu przez pliki cookies do swojego urządzenia za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub za pomocą konfiguracji usługi.
  6. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystania plików cookies opisane są w Polityce Prywatności.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. W celu uniknięcia wątpliwości stwierdza się, że żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ogranicza uprawnień Konsumenta, jakie przysługują mu na podstawie przepisów obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia o takim charakterze zastosowanie znajdują przepisy obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, a w szczególności Kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta.
  2. Sprzedający wskazuje, że wszelkie Produkty dostępne w Sklepie chronione są prawem autorskim. Dalsze rozpowszechnianie Produktów bez zgody ich twórcy stanowi naruszenie praw autorskich i może skutkować odpowiedzialnością cywilną i karną.
  3. Rozstrzygnięcie ewentualnych sporów powstałych między Sprzedającym a Klientem, który jest Konsumentem, podlega sądom właściwym zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego, przy czym Sprzedający dopuszcza drogę postępowania mediacyjnego. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej lub do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, a także może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem będącym konsumentem a Sprzedającym, korzystając z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów. 
  4. Rozstrzygnięcie ewentualnych sporów powstałych między Sprzedającym a Klientem, który nie jest konsumentem, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sklepu.
  5. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 1 sierpnia 2022 r.
  6. Beskidy.xyz sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Sklep. Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmian do Regulaminu są realizowane na podstawie postanowień obowiązujących w dniu złożenia Zamówienia.

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY (link do pobrania)

Formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy.